Yeni trend’ler ile birlikte çağrı merkezlerinin de kullanımına sunulan bulut uygulamaları tercih ederken dikkat etmeniz gerekenleri sizinle paylaşıyoruz.
- İlk yıl, ikinci yıl ve üçüncü yıllık maliyetlerinizi hesaplayın.
- İstenmeyen sürprizlerin önüne geçmek için servis sağlayıcı sözleşmelerini kontrol edin.
- Size özel verilerin korunması, fikri mülkiyet haklarının korunması ile ilgili servis sağlayıcının sözleşmesini kontrol edin.
- Yenileme ve yıllık artış oranlarını önceden belirleyin.
- Dakika, aylık, yılık ücretlendirme periyodundan size göre en doğru olanı belirleyin.
- Destek hizmetleri maliyetlerini kontrol edin.
- Servis sağlayıcı sözleşmesinde hizmet verememe durumları için cezai yaptırım belirleyin.
- Kurulum, geliştirme ve uyarlama süreleri ile ilgili net bilgi edinin.
- Uygulamalar çalışanlar tarafından çabuk ve kolay öğrenilebilecek mi test edin.
- Yardım ve kullanım kılavuzlarını okuyun.
- Servis sağlayıcının çözümler için inhouse ekibi var mı öğrenin.
- Servis uptime ve SLA standartlarını belirleyin.
- Servis sağlayıcı istisnalarını belirleyin.
- Servis sağlayıcı acil durum iletişim kanallarını belirleyin.
- SaaS modellerinde uygulamaları test edin.
- Realtime Monitoring testlerini yapın.
- Erişim ve iletişim altyapısını öğrenin.
- Internet hız ve yedek bağlantı mimarilerini kontrol edin.
- Güvenlik uygulamalarını kontrol edin.
- Diğer referanslar ve büyüklükleri kontrol edin.
Bu yazı telepazarlama.blogspot.com.tr sitesindek Bulut Çağrı Merkezi Yatırımı Yapmadan Önce Yapılması Gerekenler adlı makaleden alınmıştır.