Günümüzde sosyal medya her kurum için artık önemli bir iletişim kanalı haline geldi. Artık kurumları çağrı merkezlerine düşen taleplerle birlikte sosyal medyaya düşen yorumlarda ilgilendiriyor. Bu yorumlara göre hareke geçiliyor.
Sadece telefon aracılığıyla taleplere yanıt veren bir çağrı merkezi anlayışı günümüzde yavaş yavaş yenileniyor. Çağrı merkezleri artık sosyal medyadaki talepleri karşılamada da önemli bir rol üstleniyor. Artık bir çok çağrı merkezi sosyal medya üzerinden de müşteri taleplerini karşılıyor. Taleplere yanıt vermenin dışında markalar kendileri hakkında konuşulanları görme imkanı da buluyor.
Sosyal medya dışında bir diğer önemli gelişme de Call Steering teknolojisi. Bu sayede çağrı merkezi kullanıcıları yapmak istedikleri birçok şeyi dile getirerek kısa zamanda kolayca gerçekleştirebiliyor. Sesli yanıt sistemleri doğal konuşmayı da anlayabilen yapay zeka temelli ileri düzey ses işleme teknolojisiyle donatılmış. Bu teknoloji kişiyi istediği adıma 20 saniyede yönlendirebiliyor.
Gelişen teknoloji ve dünyada çağrı merkezleri de büyüyor, gelişiyor ve değişiyor. Çağrı merkezlerinin ayakta kalabilmeleri ve daha iyi hizmet verebilmeleri için sektörü değiştirecek her yeniliğini takip etmeli ve kendilerine katıp hemen adapte olmaları gerekiyor. İhtiyaca anında cevap vermek sektör ve kullanıcıların en çok istediği şey. Kullanıcının her yeniliğe adapte olduğu bir dünyada çağrı merkezlerinin aski yönde hareketi ve klasik anlayışta kalmaları sadece işi yavaşlatır. Oysa teknoloji verimliliği artıracak yegane etkendir.